Onrust op luchthaven na ontslag Maria Vindevoghel

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

waldova

Post by waldova »

Ik vind het ridicuul hoe hier op dit allemaal gereageerd wordt! Zij heeft de regels niet nageleefd, blijkbaar regels ivm met badge. Ik heb ook al vaker mensen ontslagen zien worden voor die reden. Voor die mensen hoor je niemand kraaien maar ineens omdat zij ontslagen wordt wel? Echt ik vind het ridicuul.

Trouwens over het weer. IN spanje en andere zuiderse landen werken mensen in nog hogere temperaturen dan dat wij hier soms hebben in de zomer en dit dan voor soms 6 maanden aan een stuk. Die mensen hoor je toch ook niet zeuren. Ze doen gewoon hun werk zoals iedereen.

Zorba

Post by Zorba »

Woldova :

Ik moet je zeker gelijk geven op het vlak van hoe er gereageerd wordt op het ontslag, als iemand de veiligheidsvoorschriften niet heeft nageleefd moeten er sancties genomen worden, ongeacht of hij/zij in de vakbond zit of niet.

Maar over het weer : daar heb je ook wel gelijk, maar die mensen zijn dat daar ook wel gewoon. Hier in België heb je in totaal misschien anderhalve maand waarin het hoger dan 30° is. En die hoor je inderdaad niet klagen, omdat dat ook nooit in het nieuws komt.

Salutjes
Tot hier en verder

Glider

Post by Glider »

Ik heb vandaag gewerkt (mja, als studentje bij Flightcare ben je best niet te staken ;-), and besides: waarom zou ik staken?) en gezien hoe het allemaal op de luchthaven eraan toe ging. Iedereen die vindt dat passagiers niet de dupe kunnen en mogen worden van dergelijke reacties, moet ik over de ganse lijn gelijk geven. De ontevredenheid van de passagiers wordt afgereageerd op de werknemers die wél werken (bagageclaimes, klachten,...). En dat is zeker ook niet leuk. Toch denk ik dat niemand van de mensen die vandaag eigenlijk wel belaagd zijn door boze passagiers, ook iets gaat laten horen van 'slechte arbeidsomstandigheden', veroorzaakt door stakende collega's. Deze mensen verdienen respect, want ze hebben vandaag alles gedaan wat ze konden, teneinde de passagiers zo weinig mogelijk problemen te bezorgen (passagiers laten instappen, daarna bagage gaan in- en uitladen,...). Ik moet toegeven, ik ben moe :-)

Ik zeg niet dat 'telkens het management verwittigen als je met een functie zoals die van Maria Vindevoghel', een echt goede zaak is. Vertrouwen in een dergelijk personeelslid is nergens te bespeuren. Uiteraard helpt dat geen zier aan de verbetering van arbeidsomstandigheden. Anderzijds zijn de regels voor iedereen. Bij wat Waldova zegt in verband met al die andere mensen die om dezelfde reden zijn ontslagen, moet ik hem ook gelijk geven. Op mijn eerste dag had ik een badge voor bagagist, maar ik moest in alle delen van de terminals werken. Ik mocht binnen van de agent aan de veiligheidscontrole, dus je vertrouwt die persoon bijgevolg. Wanneer ik buiten wou, leek er ineens een enorm probleem, omdat ik daar eigenlijk niet mocht zijn. Ik had het ook bijna vlaggen, maar gelukkig begreep de agent de situatie (ook omdat het mijn eerste dag was). Vaste werknemers kennen, denk ik, al langer de regels dan ik. Wanneer je dan meermaals hiervan verwittigd wordt, dan weet je waar je je aan moet houden.

Daarstraks op het nieuws gehoord dat maandag de stakingen eventueel zouden voortgezet worden. Uit de grond van mijn hart hoop ik dat er tegen dan al lang een oplossing is van dit probleem is. Ik hoop dat voor mezelf uiteraard, maar ook voor de andere medewerkers. Vandaag was het niet leuk om te werken, maar raar maar waar zit ik toch met een opgelucht gevoel. Let's care of some flights, Flightcare!

Sterre

Post by Sterre »

Ik ga me uitspreken over wie in zijn recht is, maar ik vind het weer erg dat het luchtvaartpersoneel en vooral de passagiers er het slachtoffer van zijn.
Vanmorgen toen ik om 6u vertrok, was alles in orde, maar toen ik om 11u terug landde, was er in de weide omtrek geen 'flight care' te zien. Onze eigen mensen die normaal gezien bureauwerk doen, zijn de baggage komen afladen. Is dat nu nog normaal?
Ik wil niet weten wat voor vertragingen onze latere vluchten hadden opgelopen als zij geen handje waren komen toesteken.

En wat dat werken in de hitte betreft... als we bijvoorbeeld naar Tunesië vliegen, is het daar achteraan in de dertig. Die mannen geven geen kik. Die doen hun werk zonder mopperen. Hoewel zij het toch ook warm zullen hebben, nee?

Ik vind dat als je voor een job op de tarmac kiest, je er ook het hele scenario bijneemt zoals het is: in de winter vrieskou, in de zomer hete dagen, in de herfst veel wind en regen.

Wij moeten uiteindelijk ook op die warme vliegers zitten wachten tot alles in gereedheid is gebracht voor de passagiers en we zitten echt niet te luieren hoor! Die trolleys sleuren is ook best zwaar werk en dan zweten we ons ook een ongeluk. Maar gaan we erover zeuren?

SN30952

Post by SN30952 »

Sterre wrote:.....en dan zweten we ons ook een ongeluk. Maar gaan we erover zeuren?
Liever geen ongeluk, Sterre, maar dat is wel de spirit.
A propos, en hoe smaak dat pintje na goed gedane arbeid?

SN30952

Dwangsom van 6.500 euro per persoon en per inbreuk.

Post by SN30952 »

De VVR diende een verzoekschrift in en de rechter besliste.

Het vervolg pas maandag: De vakbond schorst de acties weekend op, maar zet ze maandag verder, hij wil het ontslag ongedaan maken.

Tommypilot

Post by Tommypilot »

Dag iedereen,

Ikzelf heb vandaag niet veel last ondervonden van de staking. De mannen van FlightCare Lost and Found dienst waren op post en ook bij AP waren er niet echt problemen.

Ik ga niet oordelen over die persoon in kwestie. Mij werd van in het begin gezegd: "Als je foto's wilt maken van de vliegtuigen zorg dan dat je dat doet op dagen dat je werkt en niet op dagen dat je niet werkt"(waarvoor je je badge dus ook nodig hebt in de terminals e.a.). Staat zo ook in het boekje dat je van BIAC Security meekrijgt(en de film) bij de afhaling van je badge. Dus je weet de gevolgen. Ik weet niet wat er precies gebeurd is maar als het tegen het boekje was vind ik het een terecht ontslag, sorry.

Ik heb veel begrip voor de vakbonden, maar soms gaan ze te ver.
Het is dankzij de vakbonden dat een naaste van mij zijn werk verloren heeft waar hij meer dan 25jaar gewerkt heeft. Hij had een "fout" gemaakt waarvan niks op papier van stond dus hij wist er helemaal niet van. Na zijn ontslag werd alles mooi op papier gezet. Vinden ze dit dan normaal? Denk je dat ze op zijn werk gestaakt hebben of dat wij zitten roepen hebben door een microfoon?(terwijl hij al die jaren zich had uitgeslooft voor iedereen daar hé) Neen, lekker nemen wat op je afkomt, je erover zetten, aan je gezin denken en zorgen dat je een nieuwe job hebt en overleeft.

Chapeau voor de mannen achter hun bureau van FlightCare die vandaag nog maar eens bewezen hebben dat ze niet alleen bureauwerk kunnen doen!

Stakingen...niet anders dan miserie in mijn ogen. Het zijn altijd dezelfde mensen die het moeten bekopen...

Groetjes en hopen dat we volgende week zonder problemen ons werk kunnen verrichten,
Last edited by Tommypilot on 15 Jul 2005, 23:23, edited 1 time in total.
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

LJ

Post by LJ »

Wat het ergste is van deze situatie is dat door de escalatie aan de kant van de vakbonden, beide partijen geen enkele weg terug hebben.
Als je niet tegen ons klimaat kan, dan kan niks anders helpen dan en "office-job" in een firma met airco.
Moet de airco wel werken en moet je ook geen slimmerd hebben die per ongeluk de verwarming aanzet i.p.v. de airco (ach ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt) terwijl het 25 graden is.
Belachelijk gewoon, het management van Flightscare heeft gewoon een stok gevonden om de hond mee te slaan, Maria komt teveel op voor het personeel en dat was al jaren een doorn in het oog van de bazen!
Waarbij ze basisregel 1 overtreed namelijk dat als je weet dat ze je eruit willen werken je roomser moet zijn dan de paus (en ondertussen gewoon doorgaan, want er niets leukers dan het mangement lastig te vallen met prikkelende vragen). Of je het er eens bent of niet, maar zo werkt het en zo kan je dingen veranderen. Mevrouw Vindevogel heeft blijkbaar een fout gemaakt (is dit overigens al 100% zeker?) en had moeten weten dat juist zij aangepakt zou worden. Of is ze nu echt zo naïve om te denken dat haar positie als vakbondsvertegenwoordigster haar een carte blanche verschaft?

sn26567

Post by sn26567 »

Jammer dat deze interessante discussie niet in 't Engels werd gehouden, om onze buren te laten zien wat er hier in België gebeurt.
André
ex Sabena #26567

TUB023

Post by TUB023 »

dan denk ik dat helft van de posts er niet zoude staan ook niet. begin sommige van deze dinge maar is int engels te zetten :D

JetB

Post by JetB »

Je kan dit probleem vergelijken met de nachtvluchten !.

Heel veel zijn er tegen maar als ze één keer per jaar, na enorm hard werken hun zuur verdiende centjes spenderen aan een vakantie kan het hun ook niet schelen dat de vlucht s'morgens om 5 vertrekt !.

Over de BIAC regels ivm de batch kan ik het volgende zeggen. De veilighedsvideo is niet erg duidelijk als het gaat om wat wel en niet mag. Weet je hoeveel personeelsleden van de luchthaven met verlof gaan met de batch in de hand. Zo van "zeg waarom moet ik nu deze controle doorgaan, ik werk hier toch !". Dit is echter al voeldoende om je batch te verliezen, je mag ze in de eerste plaats niet in je bezit hebben als je daar ben als passagier en ze zeker niet gebruiken als een previlege !.

ILS25L

Post by ILS25L »

Goedenavond,
Dit is een antwoord op enkele boodschappen die hier tussen vrijdag en nu over dit onderwerp verschenen zijn :

Aan Danieln,
Om verwarring te vermijden is ACW niet hetzelfde als ACV :
ACW : Algemeen Christelijke Werkersbond
ACV : Algemeen Christelijk Vakverbond.
Voor wat flightcare betreft vallen de bedienden onder LBC (Landelijke Bedienden Centrale) en de arbeiders onder ACV-Transcom.

Aan Ozzie 1969,
- Of je nu buschauffeur bij de lijn bent of koerier bij een koerierdienst (die dan nog met zijn pakken moet sleuren) of een lader en/of losser van bagage bij vliegtuigen, het zal allemaal bij deze hitte meer nadelen dan voordelen hebben (nog niet te spreken als je als magazijnier 900 doosjes van 7kg/stuk in een container moet stapelen).
- Mensen die in de woestijn leven en daarvan geen last hebben kennen hoogstwaarschijnlijk geen nader weertype. Een typisch Belgisch klimaat met gure herfstperiodes, winters met vorst en lentes met regen en wind, zullen hen misschien ook afschrikken.
- Verlaging van de produktiviteit, warm weer of niet, wordt niet overal zomaar toegelaten want lage produktiviteitscijfers werken als een rode lap op een stier bij de direkties die overigens die cijfers bestuderen in hun met airco voorziene bureaus.

Aan Cessna 152-member,
De sociale partners hebben dit tijdstip niet uitgekozen om aktie te voeren !
Dit is pure strategie van werkgeverszijde uit :
FLIGHTCARE neemt de stappen om een werknemervertegenwoordigster op een onrechtmatige manier aan de deur te zetten.
FLIGHTCARE heeft dit tijdstip gekozen om dit door te drukken wetende dat de publieke opinie in dit reisseizoen meer en meer egoïstisch denkt en wetende dat veel reizigers woedend zouden reageren als de reis vertraging zou oplopen.
FLIGTHCARE heeft er voor geozrgd door niet met de sociale partners een overleg te starten, dat VVR besloten heeft om in kortgeding een proces aan te spannen waarin ze gelijk gekregen hebben en waarbij dwangsommen opgelegd worden.

Aan Cherdt,
De mensen die in de koolmijnen aan het werk gingen waren voor het merendeel mensen die hier naartoe kwamen om (beter) hun boterham te verdienen dan in hun thuisland. De sociale toestanden waren erger dan nu maar denk niet dat de sociale verworvenheden kadootjes van de werkgevers waren. Voor de meeste verworvenheden is jarenlang strijd voor gevoerd.
Uw oproep is mooi ; steun mekaar als werknemers (wat bij Flightcare al niet het geval is) en doe het voor je familie en kinderen en voor hun toekomst. Wel, als men op ieder bedrijf spijkers op laag water gaat zoeken om vakbondsafgevaardigden te ontslaan, dan zal er niemand meer zijn om verworvenheden te beschermen en is het terug naar af, terug naar de mijn, terug naar de put.

Aan SN30952,
Mijn wijlen vader (ook in dienst van Sabena geweest en ook enkele jaren in Belgisch Congo verbleven, kon even mooi dit verhaal vertellen. Heel melancholies, heel nostalgisch.

FLIGHTCARE heeft (inside-informatie) al zijn personeelsleden via hun kanalen benaderd en beloofd dat alle problemen besproken die er zijn "besproken" zullen worden (opgelost worden ?) maar dat hun besluit voor wat betreft Maria Vindevoghel, definitief is.
Dat er problemen zijn geeft FLIGHTCARE nu toe en willen ze "bespreken" maar dat hun werknemersvertegenwoordigster door daadwerkelijk de problemen aan te pakken, door daadwerkelijk op de werkvloer te gaan zien wat de problemen zijn, die problemen via haar direktie wil aanpakken, kan niet en kon niet.
WIE SPEELT HIER HET ROTTE SPELLETJE ?

Aan woldova,
In Spanje en Zuiderse landen is er ook een ander ritme van leven waaraan je je moet aanpassen. Bovendien zijn er in de Zuiderse landen sektoren die verplicht worden om te stoppen met werken tijdens de meest warme tijdstippen.

Betreffende het overtreden van de regels : Het kan zijn dat er regels overtreden werden maar denk je dat een direktie haar zouden toelaten de badge te gebruiken als ze voelen dat er "nattigheid in de lucht hangt" omdat de direktie problemen voor hen uit blijven schuiven ? Natuurlijk niet want het probleem kan al lang aan het sudderen zijn en de direktie vreest dat het potje dan over zal koken. Nu ze dit vrezen, gebruiken ze maar alle middelen die goed zijn om haar te stoppen.

By the way, Glider zegt dat hij vrijdag aan het werk was bij FLIGHTCARE maar dat hij niet kom of wou staken omdat hij als "studentje" werkte. Wel, FLIGHTCARE OVERTREEDT DE WETTEN EN REGELS WANT IN DE WET STAAT DUIDELIJK GESTIPULEERD DAT STUDENTEN EN INTERIMS BIJ EEN SOCIAAL CONFLICT NIET MOGEN TEWERKGESTELD WORDEN.
Wat nu ? Ontslag van de personeelsdirekteur ????

Aan Glider,
"Uit de grond van mijn hart hoop ik dat er tegen dan (maandag) al alng een oplossing is van dit probleem"
=> Hoe kan je een probleem oplossen als FLIGHTCARE weigert dit probleem te bespreken ?

Aan Sterre,
Het is inderdaad niet normaal dat mensen die bureauwerk doen, bagage moeten afladen.
Maar, is het normaal dat je eigen collega's de akties breken door het werk van hun collega-arbeiders over te nemen ? Beseffen die bureauwerknemers (ik veronderstel bedienden) niet dat er ooit misschien een andere situatie kan komen waarbij de bedienden de steun van hun collega's-arbeiders kunnen gebruiken ? Zouden die bedienden het dan ook niet waarderen dat iedereen aan hetzelfde touw zou trekken ?

Groeten, Karl

Sabena_690

Post by Sabena_690 »

Dag Karl,

Ik ga mij bewust niet in dit gesprek moeien, maar wou toch een kleine bemerking maken.

Het is volgens mij duidelijk dat we opnieuw twee extremen horen: enerzijds de goede Maria Vindevoghel die het beste voor het personeel wil tesamen met de duivelse directie van Flightcare die eerder aan de €€€ denkt dan aan belangen van de werknemers, en anderzijds de slechte extreem linkse Maria Vindevoghel die durft om nog maar te proberen kijken wat de eventuele problemen op de werkvloer zijn en de directie die een terechte beslissing neemt na de zware fout van een vakbondsafgevaardigde, die denkt dat ze door haar positie zich alles kan permitteren.

De waarheid zal weer maar eens in het midden liggen. Het is aan iedereen om zelf conclusies te trekken, maar toch stoort er mij één ding:
ILS25L wrote:Maar, is het normaal dat je eigen collega's de akties breken door het werk van hun collega-arbeiders over te nemen ?
Mag ik vragen of het normaal is of een aantal mensen er voor kunnen zorgen dat een luchthaven komt plat te liggen?

Vergeet niet dat, als een passagier een vliegticket boekt, die passagier het recht, en eigenlijk dus ook de garantie moet hebben om zo vlot mogelijk van A naar B te gaan. Bij een staking zorgen de stakers er bewust voor dat dit niet kan. Al eens gedacht aan de zakenman met een belangrijke vergadering, of het gezin dat eindelijk de tijd gevonden had om een citytrip van 3 dagen te doen? Hebben zij dan geen rechten meer?

Het platleggen van een luchthaven zou bij wet verboden moeten worden. Zorg er desnoods voor dat de vluchten wat vertraging oplopen of zo, maar zorg er zeker voor dat er genoeg personeel is om de passagiers op zijn minst binnen het uur na de officiële vertrektijd te laten vertrekken.

Zelf heb ik op 2 jaar tijd nu al 2 keer een nacht vastgezeten op een luchthaven, omdat een aantal mensen plotseling begonnen te staken, en ik kan u zeggen dat ik dit beu ben. Een voorbeeld van wat een staking zoal kan veroorzaken kan je hier vinden.

Nogmaals: het brutaal platleggen van een luchthaven, of het spoor- en busnetwerk zijn zaken die volgens mij bij wet zouden moeten verboden worden. Hou desnoods betaalstakingen (niemand moet nog betalen) om druk uit te oefenen (eerder dan voor nmbs en de lijn), maar garandeer de dienstverlening.

Groeten
Frederic
Brussels Airlines - Flying Your Way

V-Bird

re

Post by V-Bird »

sn26567 wrote:Jammer dat deze interessante discussie niet in 't Engels werd gehouden, om onze buren te laten zien wat er hier in België gebeurt.
Als buurman in Duitsland kan ik het perfect volgen hoor

744rules

Post by 744rules »

deze reply is volledig :offtopic: , maar ik wilde jullie deze anekdote niet onthouden.

Enkele jaren geleden bekloeg een ploegbaas (tevens vakbondsafgevaardige) zich over het slechte weer (vrieskou, sneeuw, gure wind, dieselleidingen die bevriezen,......) en dat het onmenselijk was om in dergelijke omstandigheden te moeten werken.

Hij vertelde me ook dat hij de dag voordien kostelijk geamuseerd had. Toen ik hem vroeg wat hij gedaan had : We zijn gaan vissen op zee.

Dit maar gewoon om de mentaliteit aan te tonen van sommige (gesyndiceerde) mensen.

Dit is tevens ook geen pleidooi tegen de vakbond, want ik ben er mij van bewust dat er zo iets moet bestaan want de sociale wetgeving (zeker in een sector als de luchtvaart) is/wordt dusdaning complex dat men uiteindelijk door de bomen het bos niet meer ziet.
motorcycling : sensation with a twist of the wrist

Sebadoh17

Post by Sebadoh17 »

Hoi,

ik heb een kort vraagje. Is de staking van de grondafhandelaar een reden voor een luchtvaartmaatschappij om de verantwoordelijkheid voor vertragingen en gemiste vluchten van zich af te schuiven (zoals weersomstandigheden)? Als ik bv met Lufthansa naar FRA vlieg en ik mis daar mijn connectie (bv de laatste vlucht) door vertragingen owv stakingen, wordt mijn hotel dan betaald of draai ik zelf op voor de kosten?

Alvast bedankt,

Greet

Rayman

Post by Rayman »

sn26567 wrote:Jammer dat deze interessante discussie niet in 't Engels werd gehouden, om onze buren te laten zien wat er hier in België gebeurt.
André, bedankt voor de uitnodiging.

Als buurman (en niet Nederlander, dus zeer neutraal) heb ik dit topic vanuit de zijlijn gevolgd en zo wilde ik ook laten . Toch moet ik zeggen dat ik niet verbaasd ben om te zien hoe een vakbond willekeurig en contra-productief te werk gaat.

Het gebeurd niet alleen in Belgie maar overal; makkelijk werk voor zichzelf creëren en geen onderscheiding maken tussen hoofd en bijzaken en chaos uitzaaien, als het maar in perceptie wordt gevoeld dat ze voor de leden voorstaan en de ledencontributies op peil blijven.

Dat een vakbond, voor een belangrijke en goed onderbouwde collectieve zaak optreed en een staking oproept, kan ik dit wel accepteren, maar zo’n individuele zaak is volkomen buiten proporties. Een maand geleden dreigde Zaventem te sluiten, maar er werd niet zo veel aandacht gegeven als nu.
Vind je de ontslag onterecht? Fijn, laat de rechter beslissen in een kortgeding en concentreer op belangrijke en constructieve zaken i.p.v. “schone schijn”. Dat de gedupeerde (of gepeste) Maria of Magdalena heet, doet er het niet toe, de blindgedoekte weegschaal zal uitspreken. En als schade is geleden dan zal deze worden uitbetaald.

Wat ook niet begrijpelijk is, is dat de arbeidsrelatie zo verstoord is dat je daar toch in dienst wil blijven, of moet ik liever denken and salaris pikkerij.

En hou op met die hitte toestand. In het weekeinde sta je lekker in de tuin te bakken of te spitten maar als het over werken gaat....nee want ik sta in mijn rechten.
Rechten :?: :!: Laat het verstand een beetje functioneren, “be a self manager”, kijk naar je plichten, mouwen omhoog, doe het maar wat rustiger aan en niemand zal wat zeggen, de productiviteit komt niet in gevaar, het bedrijf blijft gezond en je hoeft niet voor gedwonge ontslagen te vrezen.
Bovendien het klimaat is aan het veranderen, het wordt steeds warmer, wat dan? Staken tegen het weer zodat het koeler wordt :?: 8O

Ik ben mijn ei kwijt. Bedankt André.

:arrow: P.S. ik zeg het alvast, ik accepteer geen opmerkingen als ...buitenstander....wat bemoei je hiermee...etc.

cherdt

Post by cherdt »

Aan ILS25L,

Gelieve mij in het vervolg volledig te citeren in volledige zinnen i.p.v. stukken zin uit mijn post te gebruiken om uw eigen standpunt kracht bij te zetten. In mijn post staat duidelijk vermeld:
[Steun mekaar als werknemer en loop niet van 's morgens tot 's avonds te klagen.]
Ik denk dat hieruit duidelijk op te maken valt, dat dit geen oproep is om met uw collega's te gaan staken om een futuliteit.

Bedankt.

SN30952

Klanten santioneren door niet te kopen bij falende directie

Post by SN30952 »

Sabena_690 wrote:...maar toch stoort er mij één ding:
ILS25L wrote:Maar, is het normaal dat je eigen collega's de akties breken door het werk van hun collega-arbeiders over te nemen ?
Mag ik vragen of het normaal is of een aantal mensen er voor kunnen zorgen dat een luchthaven komt plat te liggen?

Vergeet niet dat, als een passagier een vliegticket boekt, die passagier het recht, en eigenlijk dus ook de garantie moet hebben om zo vlot mogelijk van A naar B te gaan. Bij een staking zorgen de stakers er bewust voor dat dit niet kan. Al eens gedacht aan de zakenman met een belangrijke vergadering, of het gezin dat eindelijk de tijd gevonden had om een citytrip van 3 dagen te doen? Hebben zij dan geen rechten meer?

Het platleggen van een luchthaven zou bij wet verboden moeten worden.
Frederic
Wel, Frederic, best LZ lezers, als een passagier een vliegticket boekt, dan boekt hij dat niet bij een personeelslid. (Fred gebruikt hier een voorwaardelijke zin). Dus wanneer een klant boekt...
De passagier heeft GEEN contract met een personeelslid, niet met een piloot, niet met een baggagist...
De passagier geeft zijn geld en vertrouwen aan de directie van een maatschappij. Het is die directie die ervoor moet zorgen dat het contract in de beste voorwaarden wordt vervuld voor de klant. (Een directie die dat ontkent ontslaat zichzelf)
Daartoe zal deze directie contracten afsluiten met allerhande diensten en met zijn personeel.
Het is de taak van die directie het geschikte personeel te zoeken, op te leiden en te informeren over de taak waarvoor dat personeelslid is aangtrokken. In alle gevallen moet de directie ook instaan voor de wettelijke, menswaardige werkvoorwaarden van dat personeelslid.

WANNEER de directie faalt ten opzichte van zijn personeel, want dat is het geval wanneer er een sociaal conflict is in een bedrijf, FAALT het ook in zijn contract met de klant.

Het personeel heeft GEEN contract met de klant... de directie wel.
Daarom zijn de contractuele vergoedingen van zulke directieleden ook verschillend van de personeelsleden.

FALENDE personeelsleden worden gesanctioneerd, FALENDE directieleden ook, wacht maar. Ge kunt er gerust van zijn dat ook binnen de directie er koppen zullen rollen, want met FALENDE / incompetente directies zijn de aandeelhouders niet opgezet.
De directie kogelt een personeelslid omver om zijn eigen falen en competentie te verbergen? We gaan zien wat de gevolgen zullen zijn.

Bovendien zijn het merendeel van de klanten ook personeelsleden elders, en gaan ze zich de volgende keer beter informeren en kiezen voor een bedrijf dat geen problemen heeft met zijn personeel. Ze zullen ook kiezen voor reisburo's waarvan hun vereniging niet de personeelsleden aanvallen en maar de falende directie waarmee ze wel een contract hebben, bijvoorbeeld.
Hoe sanktioneren klanten, door niet meer te kopen bij falende directies.
Dat de rechtbank het steeds gemakkelijker heeft met de zwakste in het geding is niet nieuw, de instelling is door de eeuwen gegroeid uit een repressie apparaat, dat zich de macht had toegeeigend zelfs mensen te doden als ultieme straf. (Dat zij zich niet mogen mengen in een publiek debat hebben zijzelf zo gekozen, om niet op deze soort stellingen te moeten antwoorden, en schuld te bekennen uit hun verleden -iets wat andere (ver-)oordelende instanties stilaan wel doen, zoals bijv. de Roomse Kerk)

SN30952

slechts "het topje van de ijsberg"

Post by SN30952 »

Flightcare neemt zelf een loopje met de veiligheids- en arbeidsvoorschriften. Dat is de teneur van het dossier waarmee de vakbonden bij het afhandelingsbedrijf naar minister van Werk Freya Van den Bossche trekken. Schrijft Gazet van Antwerpen.
Voelde u dat niet aankomen met de ellebogen en met klompen aan.
Een vakman heeft trouwens maar een half oog nodig om te zien, wat in dat artikel wordt vernoemd. :wink: Want vakmanschap is meesterschap en dat wordt geleerd.

Oeps.

Post Reply