Vliegtuigspotters gebruiken het kerkhof als uitkijk

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Ivan_Eagle wrote:Of zet je op het stuk gras dat VOOR het kerkhof ligt, wat is daar mis aan,
als ik zie hoe grote 'kanonnen' hebben, moeten jullie niet klagen van
'te ver' of 'te weinig zoom'.
http://www.freewebs.com/sgikantoor/01%2 ... D200ER.JPG
Het gaat hem niet alleen over zoom maar ook over de positie van de zon en ja dan zit je aan het kerkhof goed!
Als de zon keert en je graag head on shots wilt nemen ok dan kan je aan het grasperkje ernaast gaan staan...

Heb ik al gespot aan het kerkhof? Tuurlijk ik ontken dat niet.
Loop ik tussen de graven? Neen...netjes op de wegjes.
En probeer altijd zo discreet mogelijk te zijn.
Vuilnis altijd netjes in de voorziene vuilnisbakken "gegooid".
Vind ik het leuk spotten aan het kerkhof...neen uiteraard niet!
Niet dat ik mij schuldig voel hoor...
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

Ivan_Eagle
Posts: 190
Joined: 16 Apr 2005, 00:00
Location: Mechelen, Hombeek

Post by Ivan_Eagle »

Hallo

Mij hoor je ook niet klagen voor te spotten aan het kerkhof,
zoals je al zegt, het zonlicht is daar heel goed.
Maar even tussen de graven gaan lopen, sorry
maar dat kan er bij mij niet door.
Voor de personen dat dit doen; gevoelloos!

Groetjes Ivan

burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Ik kan op dit alles één ding zeggen ...

De luchthaven / overheid is hiervan de schuldige zolang men fatsoenlijke spottersplaatsen blijven afsluiten of de spotters wegjagen zal zulk gedrag enkel en alleen er nog op verergere !

En ja ik spot ook niet graag meer op BRU ... Ik ga liever naar een AMS of DUS, MAN, ... waar ze spotters met open arme ontvangen en waar locale zelfstandige er nog goed aan verdienen ook. Maar ja, we leven natuurlijk in België. ( nog een weetje in MAN werkt de politie zelfs samen met de spotters )

Greetz Tim

stevie
Posts: 285
Joined: 02 Aug 2005, 00:00
Location: moen city nearby EBKT

Post by stevie »

burner737 wrote:Ik kan op dit alles één ding zeggen ...

De luchthaven / overheid is hiervan de schuldige zolang men fatsoenlijke spottersplaatsen blijven afsluiten of de spotters wegjagen zal zulk gedrag enkel en alleen er nog op verergere !

En ja ik spot ook niet graag meer op BRU ... Ik ga liever naar een AMS of DUS, MAN, ... waar ze spotters met open arme ontvangen en waar locale zelfstandige er nog goed aan verdienen ook. Maar ja, we leven natuurlijk in België. ( nog een weetje in MAN werkt de politie zelfs samen met de spotters )

Greetz Tim
volledig me eens

mijn eerste keer dat ik ben gaan spotten (een paar jaar geleden) was in AMS en ik dacht dat elke luchthaven zo goed omging met spotters, dan kom je in BRU waar geen goede spottersplaatsen waren behalve dan de 'wall' en in het oude gebouw dan worden ook deze plaatsen afgenomen en zie je het zelf niet meer zitten om te gaan spotten in BRU.

zie ook de nieuwe autoparking de zijkant is afgesloten om spotters weg te houden :(

waar gaat dat naar toe??

Rago
Posts: 680
Joined: 02 Aug 2004, 00:00
Location: Oostende (B)

Post by Rago »

burner737 wrote:Ik kan op dit alles één ding zeggen ...

De luchthaven / overheid is hiervan de schuldige zolang men fatsoenlijke spottersplaatsen blijven afsluiten of de spotters wegjagen zal zulk gedrag enkel en alleen er nog op verergere !

En ja ik spot ook niet graag meer op BRU ...
Wat mij betreft zegt ge dan beter niets meer. De "kak-praat" gaat er precies niet echt op vooruit.
De énige redenen dat er plaatsen afgesloten worden is enerzijds om veiligheidsredenen (welk zinnig mens kan daar tegen zijn?) en omdat er van die onnozele spotters er van uit gaan dat ze alles mogen doen (vuilnis achterlaten, eigendommen beschadigen,...) Wie is dan de schuldige? De luchthaven / overheid?
Het gedrag zal verergeren? Dus veronderstel ik dat ge ook een spotter bent die "over lijken gaat" om dat ene fotootje. Een goeie raad, koopt U een degelijke tele, ipv een ander het leven zuur te maken!

Wat betreft de ID-controles : die zijn er ook om Uw veiligheid in de hand te werken, maar het is misschien makkelijker om als "een kieken zonder kop" veel lawaai te maken dat we in een politie-staat leven.
Al vergeten dat er bepaalde actie-voerders zich als spotters voordoen om dichter bij 127bis te geraken en dan hun shit opvoeren?

Niet graag op BRU spotten? Wordt ge dan door de luchthaven / overheid verplicht om op BXL te spotten? Just go and f*ck another's airport up!

Vriendelijke groeten van een spotter die de regels respecteert en bijgevolg niet "lastig" gevallen wordt door de overheid (behalve een enkele ID-controle)

User avatar
brieky
Posts: 334
Joined: 08 Feb 2005, 00:00
Location: Moen

Post by brieky »

BENDE ZAGEN

Rago
Posts: 680
Joined: 02 Aug 2004, 00:00
Location: Oostende (B)

Post by Rago »

brieky wrote:BENDE ZAGEN
We want Brieky for president!!!! :lol: :lol: :lol:

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Wat een leuke gesprekken...

Voor een groot stuk eens met Rago (al zou ik het wel anders verwoorden maar goed ieder zijn "stijl").
Al kan ik de frustraties van sommigen ook wel begrijpen...het is niet leuk als ze telkens weer een stukje van je passie afnemen. (of dat nu voor de veiligheid is of niet)
Blijkbaar zijn ze in BRU dan veel veiliger dan op andere luchthavens...proficiat België!

Of dit een reden is om niet meer te spotten in BRU... ik spot nog altijd even graag als toen dat ik nog klein, naief en "onnozel" was...en ik hoop dat ik dat mijn hele leven graag zal blijven doen!
Dus zo pessimistisch (verontschuldig mij de uitdrukking) als sommige mensen zie ik het nu ook niet.
Al merk ik wel dat de gedragscode van sommige "spotters"? veranderd is.
Ik zie meer vuilnis dan vroeger, meer gewaagde "stunten", minder verdraagzaamheid, ... wat uiteraard heel jammer is.
Iedereen moet respect tonen voor iedereen (en ja toch wel wat tolerantie uiteraard), dit is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk en...ne mens is ook maar ne mens!

En het opvragen van uw ID kaart...ik denk dat dat het recht is van elke politieagent? Maar spotters duidelijk maken dat ze niet meer welkom zijn (als dit waar is)...dat gaat er bij mij toch niet in! (want niet alle spotters zijn even slecht en vice versa)

Groetjes van een spotter die zijn passie nog altijd niet beu is,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

User avatar
luchtzak
Posts: 11738
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Post by luchtzak »

Vriendelijk blijven voor mekaar aub ;-)

En constructief in de discussies blijven hé ;-)

burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Rago,

Ik zou toch een beetje elementair respect willen vragen...

1. als dat voor veiligheidsredenen is dat men spottersplaatsen sluit waarom gebeurt dat dan niet op andere velden als MAN, DUS, AMS, ANR, CGN, ... ?

2. Ik heb niets tege spontane controles van de politie of andere instanties.

3. Ik ga niet over lijken voor "DE foto" ( in elke context )

En als je wat meer info over mij wil kun je dat gerust doen via PM.

Regards Tim

Rago
Posts: 680
Joined: 02 Aug 2004, 00:00
Location: Oostende (B)

Post by Rago »

Mijn reactie was niet voor de 100 % aan U geadresseerd, maar ik had misschien beter twee alinea's geschreven om geen verwarring te veroorzaken.

Er bestaat echter een mooie spreuk : "wie het schoentje past, trekke het aan..." dus aan ieder individueel de keuze om zich al dan niet aangesproken te voelen.

@ the Skipper : no problemo, ik weet mijn stijl is niet de meest fluwelen, maar ik bijt niet (meer) zulle! :wink:

Old Nickname - VG
Posts: 274
Joined: 05 Mar 2006, 00:00

Post by Old Nickname - VG »

enige deelneming tot ivan_eagle

plaatsen waren er en zijn er nog steeds, voor onze di-hard spotters of hoe je het ook 100% goed schrijft bestaan er nog altijd ladders en trappjes.
spotting heb ik van horen/aanvoelen dat het nu meer koude oorlog is tussen elkaar of groepjes mocht dat er misschien al uit zijn zouden we/jullie meer mogen/kunnen

voor mij is spotting nog steeds een hobby samen met vrienden en vooral lachen en fun maken

gr,
:arrow: vg

User avatar
744rules
Posts: 1041
Joined: 16 Oct 2002, 00:00

Post by 744rules »

burner737 wrote: als dat voor veiligheidsredenen is dat men spottersplaatsen sluit waarom gebeurt dat dan niet op andere velden als MAN, DUS, AMS, ANR, CGN, ... ?
Vergeet niet dat BRU altijd een hoger risico zal inhouden omdat er zoveel internationale headquarters gevestigd zijn. Denk maar aan Nato (op +- 2km ervan), Europese Unie, de vele grote internationale maatschappijen,....

Dit is de tol van de roem en daar moet men zich spijtig genoeg bij neerleggen.

Wat betreft de spottersfaciliteiten. Een spotter genereert bijna geen inkomsten voor derden. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand daar een zaak wil beginnen om 5 blikjes cola te verkopen.
Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat de luchthavenuitbater inversteert in bvb een parking als dit geen inkomsten opbrengt.

Sorry guys, it's all about money (naast het veiligheids-aspect)

In verband met de gedragscodes : het zal altijd een minderheid zijn die het voor de anderen naar de k****n doet.
motorcycling : sensation with a twist of the wrist

Post Reply