Doeane schiet in actie op Zaventem op 01FEB.
Moderator: Latest news team
Doeane schiet in actie op Zaventem op 01FEB.
Morgen/donderdag vanaf 10 uur een stiptheidsactie.
De doeane is er om te controleren, blijkbaar niet om gecontroleerd te worden:
"De directe aanleiding is het "te pas en te onpas fouilleren van het personeel van de doeane door de veiligheidsdiensten", zo luidt het.
De doeane is er om te controleren, blijkbaar niet om gecontroleerd te worden:
"De directe aanleiding is het "te pas en te onpas fouilleren van het personeel van de doeane door de veiligheidsdiensten", zo luidt het.
Al het personeel wordt tegenwoordig te pas en onpas gecontrolleerd, behalve de politie.
Iedereen is dus niet gelijk voor de wet.
ps. het fouilleren begint meer en meer op een spelletje pesten te trekken.. Een vorm van paranoia is stilletjes aan waar te nemen.
Iedereen is dus niet gelijk voor de wet.
ps. het fouilleren begint meer en meer op een spelletje pesten te trekken.. Een vorm van paranoia is stilletjes aan waar te nemen.
motorcycling : sensation with a twist of the wrist
Waarop baseer je deze bewering? Vraag maar eens aan gelijk welke agent waarom en hoeveel keer deze zich moet gaan verantwoorden bij het ComitéP, Interne Controle, ... enkel en alleen omdat hij/zij zijn/haar werk naar behoren uitvoert.744rules wrote: behalve de politie.
Iedereen is dus niet gelijk voor de wet.
.
Gelieve Uw bewering te staven of U anders van dergelijke bull-shit uitspraken te onthouden. U gaat er velen plezier mee doen
Rago,
ik twijfel er niet aan die mensen zich moeten verantwoorden.
Ik had het vooral over de BIACpolitie en niet zo zeer over de mensen van de paspoortcontrole of de dienst repatriëring. Zij mogen blijkbaar ongestraft rondlopen zonder veiligheidsjasje, airport ID moet blijkbaar ook niet zichtbaar gedragen worden. Allemaal dingen waar ze anderen voor terechtwijzen.
Ik dacht dat dat allemaal politie was sinds de éénmaking.
ik twijfel er niet aan die mensen zich moeten verantwoorden.
Ik had het vooral over de BIACpolitie en niet zo zeer over de mensen van de paspoortcontrole of de dienst repatriëring. Zij mogen blijkbaar ongestraft rondlopen zonder veiligheidsjasje, airport ID moet blijkbaar ook niet zichtbaar gedragen worden. Allemaal dingen waar ze anderen voor terechtwijzen.
Ik dacht dat dat allemaal politie was sinds de éénmaking.
motorcycling : sensation with a twist of the wrist
De 'BIACpolitie' (vroegere luchthavenpolitie) valt onder The Brussels Airport Company, wat een privé bedrijf geworden zijn.
Anderzijds zijn er bij de 'BIACpolitie' nog vele statutaire ambtenaars die het mandaat 'officier van gerechtelijke politie' bezitten.
Indien er inbreuken vastgesteld worden in verband met de toegangs en veiligheidscontroles op onze luchthaven, zal pv door bovenvermelde dienst opgemaakt worden.
Er zijn nu ook eenmaal diensten die vrijgesteld worden van controle. Douane is daar geen van.
Anderzijds zijn er bij de 'BIACpolitie' nog vele statutaire ambtenaars die het mandaat 'officier van gerechtelijke politie' bezitten.
Indien er inbreuken vastgesteld worden in verband met de toegangs en veiligheidscontroles op onze luchthaven, zal pv door bovenvermelde dienst opgemaakt worden.
Er zijn nu ook eenmaal diensten die vrijgesteld worden van controle. Douane is daar geen van.
kan goed zijn, maar hoe zit het met de voorbeeldfunctie zoals in het voorbeeld van de veiligheidskledij en het zichtbaar dragen van de airport ID ,golf1411 wrote:Er zijn nu ook eenmaal diensten die vrijgesteld worden van controle. Douane is daar geen van.
motorcycling : sensation with a twist of the wrist
Volgens mij valt de luchthavenpolitie nog steeds onde de bevoegdheid van het ministerie van Justie die zorgen voor de politietaken op en rond de luchthaven, doen de grenscontrole en repatriëring.
Dan heb je nog de luchthaven inspecteurs die door biac tewerkgesteld worden en die toezien op de mensen van Securitas en controlerondes doen.
En de mensen van Securitas zorgen voor de fouille van de passagiers aan de veiligheidscontrole en voor de veiligheid rond de vliegtuigen en voor het scannen van de baggage en toegangscontroles .
En de douane doet de controle op goederen
Dan heb je nog de luchthaven inspecteurs die door biac tewerkgesteld worden en die toezien op de mensen van Securitas en controlerondes doen.
En de mensen van Securitas zorgen voor de fouille van de passagiers aan de veiligheidscontrole en voor de veiligheid rond de vliegtuigen en voor het scannen van de baggage en toegangscontroles .
En de douane doet de controle op goederen
Ach zo zit dat.SN_fan wrote:Volgens mij valt de luchthavenpolitie nog steeds onde de bevoegdheid van het ministerie van Justie die zorgen voor de politietaken op en rond de luchthaven, doen de grenscontrole en repatriëring.
Dan heb je nog de luchthaven inspecteurs die door biac tewerkgesteld worden en die toezien op de mensen van Securitas en controlerondes doen.
En de mensen van Securitas zorgen voor de fouille van de passagiers aan de veiligheidscontrole en voor de veiligheid rond de vliegtuigen en voor het scannen van de baggage en toegangscontroles .
En de douane doet de controle op goederen
Dus privediensten controlleren beedigde ambtenaren?
Nog een klein aantal van de luchthaveninspecteurs van biac, waaronder ikzelf, zijn statutaire ambtenaren met een gerechtelijk mandaat.
De inspecteurs die de laatste zeven jaar bij deze dienst zijn gekomen zijn contractuele inspecteurs volledig privé mmar ook met gerechtelijk mandaat dus mogen bv ook pv maken tegen inklimming of verboden wapenbezit,... en mogen dus ook douane controleren
Er gaan geruchten de ronde dat vanaf 2008 geen statutaire ambtenaren meer in dienst mogen zijn bij biac. Waarschijnlijk worden wij afgestoten naar andere ministeries waardoor de luchthaveninspectie volledig prive zal worden.
De inspecteurs die de laatste zeven jaar bij deze dienst zijn gekomen zijn contractuele inspecteurs volledig privé mmar ook met gerechtelijk mandaat dus mogen bv ook pv maken tegen inklimming of verboden wapenbezit,... en mogen dus ook douane controleren
Er gaan geruchten de ronde dat vanaf 2008 geen statutaire ambtenaren meer in dienst mogen zijn bij biac. Waarschijnlijk worden wij afgestoten naar andere ministeries waardoor de luchthaveninspectie volledig prive zal worden.
Is Jan uit Landen dan al met pensioen?golf1411 wrote:Er gaan geruchten de ronde dat vanaf 2008 geen statutaire ambtenaren meer in dienst mogen zijn bij biac. Waarschijnlijk worden wij afgestoten naar andere ministeries waardoor de luchthaveninspectie volledig prive zal worden.
Als dat zo is, golf1411, hoe komt het dat we dat nergens in het Staatsblad hebben kunnen lezen?
Waarop is dit dan gebaseerd?
In zekere zin, wordt de luchthaven dan beschermd door kollegas van de grootwarenhuisdetectives?
Dat dat niet werkt toont een aantal rampen, groot en klein, op de Zaventem wel aan. De brandt van Loods 40, zag ik niet meteen gebeuren onder de bewaking van de luchthavenmeesters....
Wat is bijvoorbeeld de curriculum van zo'n grootwarenhuisdetective? Wie screent die?
Al goed en wel, maar bijna 10 keer gefouilleerd worden op een week tijd is toch wel geen pretje ... Telkens je zakken leegmaken, alles door de scanner laten gaan, zelf door de scanner gaan en dan nog eens gefouilleerd worden ... Leuk om zo telkens je dag te beginnen !SN_fan wrote:En de mensen van Securitas zorgen voor de fouille van de passagiers aan de veiligheidscontrole en voor de veiligheid rond de vliegtuigen en voor het scannen van de baggage en toegangscontroles .
Moet je dan eens naar een ander gebouw op de luchthaven en kom je weer airside is het opnieuw hetzelfde liedje. Akkoord, allemaal voor de veiligheid, maar ik vind het wa overdreven en ambetant.
Greetz,
Andries
Don't dream your life, live your dream !!!
Controles blijken wel nodig:
Een 46-jarige man die probeerde 6 kilogram cocaïne uit de beschermde gebieden van de luchthaven Schiphol te smokkelenwerd opgepakt . De verdachte werd betrapt bij een controle bij de personeelsingang. Hij had de drugs verstopt in zijn rugzak en broekband. De verdachte werd aangehouden door het Schipholteam, een samenwerkingsverband tussen de Koninklijke Marechaussee en de Douane.
Een 46-jarige man die probeerde 6 kilogram cocaïne uit de beschermde gebieden van de luchthaven Schiphol te smokkelenwerd opgepakt . De verdachte werd betrapt bij een controle bij de personeelsingang. Hij had de drugs verstopt in zijn rugzak en broekband. De verdachte werd aangehouden door het Schipholteam, een samenwerkingsverband tussen de Koninklijke Marechaussee en de Douane.