Leuk forum

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Piperalfa
Posts: 24
Joined: 21 Oct 2003, 00:00

Leuk forum

Post by Piperalfa »

Op 19 november heb ik op het nederlandstalige gedeelte een vraag gesteld over de nieuwe luchtvaartmaatschappij die op Deurne gestart is. Mijn vraag was : "hoe gaat het met het aantal passagiers op de lijn naar Manchester". Ik stel mijn vraag in het nederlands omdat de vraag gesteld is naar mensen die regelmatig naar de luchthaven van Deurne komen.
De vraag gaat naar het engelstalige gedeelte van het forum. Er wordt nu alleen nog geantwoord over het verschil in prijs van een vliegticket tussen Brussel en Antwerpen en er wordt geantwoord door mensen die misschien nooit in Deurne terechtkomen. Eigenaardig forum.

User avatar
Dr. Strangelove
Posts: 14
Joined: 28 May 2012, 19:53

Re: Leuk forum

Post by Dr. Strangelove »

Er wordt anders toch duidelijk vermeld dat er weinig passagiers zijn, en dat een duur ticket een van de redenen kan zijn. Verwacht u dat een van de weinige passagiers die (vaak) die route neemt, een luchtzak lid is ? In dat geval neem ik aan dat u ook EuroMillions speelt met 1 lot (iets met kansberekening enzo..) .
Cobalt thorium G

User avatar
sn26567
Posts: 40852
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Re: Leuk forum

Post by sn26567 »

Piperalfa,

Na Uw vraag in het Nederlands kwam er een antwoord in het Nederlands, en al de andere antwoorden waren in het Engels, dat door meer lezers van dit forum begrepen wordt.

Daarom heb ik Uw vraag ook in het Engels vertaald an het topic in de Engelse sectie geplaatst.

Dank U voor Uw begrip.
André
ex Sabena #26567

User avatar
cathay belgium
Posts: 2360
Joined: 18 Aug 2008, 00:17
Location: Lommel-Belgium
Contact:

Re: Leuk forum

Post by cathay belgium »

SN26567,

Maybe a link to the original post ?
Misschien een linkje hierin naar het originele topic,..
BTW ANR-MAN by BMI regional from 130 euro return, on the list for 2013 if not cancelled by then..
But it needs some expensive tickets to get it in the air , an EMB135 needs kerosine too ;)

CX-B

BTW Nederlandse-Engelse taaldiscussies hebben we hier schering en inslag hoor ;)
No problem as long as we understand eachother,.. zoalang et moar geen westvlaems is LOL
New types flown 2022.. A339

User avatar
RoMax
Posts: 4454
Joined: 20 Jun 2009, 16:32

Re: Leuk forum

Post by RoMax »

cathay belgium wrote:zoalang et moar geen westvlaems is LOL
:thumbup: :clap:

Ik heb het topic een beetje gevolgd en het is gewoon heel typisch dat mensen uiteindelijk toch in het Engels beginnen te antwoorden. Bij mezelf is het soms zo erg dat ik iets in het Engels zeg tegen iemand in een PM (of op een ander forum of zo) terwijl ik weet dat ze Nederlands praten (puur uit gewoonte). Als er uiteindelijk meer Engels dan Nederlands wordt gesproken is het logischer om het hele topic in het Engels te voeren zodat ook onze niet-Nederlandstalige vrienden kunnen deelnemen in de discussie.

Bovendien is het niet zo abnormaal dat de discussie over het aantal passagiers (ben je snel over uitgepraat: het zijn er niet veel) evolueert naar een discussie over de ticketprijzen en het verschil met Brussel. Dat is namelijk reden nummer 1 waarom de vluchten van/naar Antwerpen succesvol zijn of niet.

User avatar
galaxy
Posts: 722
Joined: 25 Mar 2006, 00:00
Location: Universe
Contact:

Re: Leuk forum

Post by galaxy »

Indien er een forum gecrëeerd wordt Fr.Nl.De. is het toch niet de bedoeling om systematisch mensen over de vloer te krijgen die er van uit gaan dat iedereen perfect Engels verstaat en schrijft en ook dit forum willen ombuigen naar een engelstalige discussie.
Ik ben een luchtvaartfanaat zonder academische vorming en behoor tot de generatie waar engels bijkomstig was en het Frans op de voorgrond verheven werd,met gevolg dat ik ook nooit de moeite gedaan heb om het Engels onder de knie te krijgen en op dit forum mij beperk tot het verstaan van de geschreven teksten en af en toe probeer Engels te schrijven in een verstaanbare taal.
Ik begrijp al te goed de frustratie van Piperalfa en hoop dat dit forum dan ook gebruikt wordt waar het voor bedoeld is.

User avatar
Dr. Strangelove
Posts: 14
Joined: 28 May 2012, 19:53

Re: Leuk forum

Post by Dr. Strangelove »

@ galaxy

Ik geef je gelijk dat als je in het Nederlands iets schrijft , in het daarvoor geldende sub-gedeelte van luchtzak, dat je ook beantwoord hoort te worden in het Nederlands (awel..Vlaams)

Echter, wat als je antwoord alleen gegeven kan worden door een anderstalige? (als voorbeeld) Ik zou daar geen probleem mee hebben, Piperalfa blijkbaar wel.

@ piperalfa, ik begrijp echt je probleem niet, volgende keer gewoon in het Engels, wellicht heb je dan meteen je antwoord. Of dacht je dat alleen die paar Vlamingen en Nederlanders van Deurne gebruik maken? Manchester.... hallo??
Cobalt thorium G

User avatar
galaxy
Posts: 722
Joined: 25 Mar 2006, 00:00
Location: Universe
Contact:

Re: Leuk forum

Post by galaxy »

Dr. Strangelove wrote: Echter, wat als je antwoord alleen gegeven kan worden door een anderstalige? (als voorbeeld) Ik zou daar geen probleem mee hebben
Die bewuste anderstalige heeft dan de "fr/nl/de" tekst begrepen en moet dan minstens de elementaire beleefdheid hebben in die taal trachten te antwoorden of op zijn minst zich excuseren dat hij die taal niet machtig is. Botweg verder gaan in het Engels in het "fr/nl/de " forum getuigt van weinig respect naar de auteur van het artikel.

teddybAIR
Posts: 1602
Joined: 02 Mar 2004, 00:00
Location: Steenokkerzeel
Contact:

Re: Leuk forum

Post by teddybAIR »

Hey Piperalfa,

We zijn allemaal luchtvaartenthousiasten die elkaar in de mate van het mogelijke willen helpen. Als je vraag naar het engelstalig forum is verhuisd, dan is dat waarschijnlijk omdat het daar beter ging beantwoord worden. Ikzelf bezoek het Nederlands-Frans forum amper, gewoon omdat de indeling van de rest van het forum veel duidelijker is.

Vind je dat je vraag uiteindelijk goed beantwoord is, of zit je nog op een deel van het antwoord te wachten? Zo ja: wat wil je nog weten. de mensen hier zijn meestal hulpvaardig ingesteld, hoor, dus laat maar weten.

Post Reply