PTV'S OO-JNL

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

PTV'S OO-JNL

Post by kwiekk »

Hallo,

Hier zijn we dan terug met een Jetairfly-vraagje ;)
Weet er iemand of er PTV's in de zetels zitten van de OO-JNL in comfort class? Of krijg je nog steeds een I-Pad?

Groetjes,

sabtech81
Posts: 15
Joined: 04 May 2007, 21:15
Location: EBAW
Contact:

Re: PTV'S OO-JNL

Post by sabtech81 »

hallo,

Elke stoel (zowel comfort als eco) in JNL heeft zijn eigen IFE scherm.

grtz

kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

Re: PTV'S OO-JNL

Post by kwiekk »

Hallo. Bedankt voor het antwoord. nu nog een foto van de comfort class en ik ben helemaal tevreden.

kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

Re: PTV'S OO-JNL

Post by kwiekk »

Hallo,

Net terug thuis van de reis naar Miami.
Hierbij wil ik twee foto's delen van mijn seat in comfort class van de oo-jnl.

Groetjes,
Attachments
20160308_214741_resized.jpg
20160308_214703_resized.jpg

SLM
Posts: 166
Joined: 21 Jan 2016, 16:31

Re: PTV'S OO-JNL

Post by SLM »

Foto's van de maaltijden in comfort class? thanks

kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

Re: PTV'S OO-JNL

Post by kwiekk »

hallo,
helaas heb ik die niet genomen.
Maar ik kan u zeggen dat die dik in orde waren. Zelfs bij het vertrek, tijdens de vertraging, kregen we water en een wafel.
Het eten is lekker met warme broodjes en alle soorten drank.
Tijdens de terugvlucht lekker gegeten met apperitief (champagne) en voldoende drank tijdens de maaltijd.
Zelfs na de maaltijd zijn er nog alcoholische dranken te verkrijgen.
Ik vind het echt de meerprijs waard om in comfort class te vliegen, je hebt privacy met de mensen in economy.
Ik denk dat er in de oo-jnl iets van een 60 zetels zijn in comfort class. Misschien iets minder dat er dan maar 1 toilet beschikbaar is in comfort class. Maar goed, dat neem je erbij.

Waar ik me meer aan stoorde was het gedrag van sommige passagiers. Geen respect, alles op de grond laten vallen en zich laten dienen omdat ze er voor betaald hebben. Ik zou niet graag het vliegtuig gekuist hebben bij aankomst.

groetjes,

SLM
Posts: 166
Joined: 21 Jan 2016, 16:31

Re: PTV'S OO-JNL

Post by SLM »

Bedankt voor je info.

sean1982
Posts: 3260
Joined: 18 Mar 2003, 00:00
Contact:

Re: PTV'S OO-JNL

Post by sean1982 »

Dat doen ze allemaal hoor kwiekk :) (zonder tegen schenen te willen schoppen, vooral mensen met kinderen en oudere mensen) Wij gaan op de vlucht soms 5 keer rond om afval op te halen en dan ligt de vloer nog vol. En
In ons geval kunnen we het zelf opkuisen :p

User avatar
cathay belgium
Posts: 2359
Joined: 18 Aug 2008, 00:17
Location: Lommel-Belgium
Contact:

Re: PTV'S OO-JNL

Post by cathay belgium »

Hi,

Mss voor die mensen een politie steward aanstellen die een clean fee mag uitdelen :D
Zou niet slecht zijn... ( meen het ).
Sta soms echt versteld als je het vliegtuig verlaat hoe sommige varkens het vliegtuig achterlaten...
En dit is bij SN net zo erg als bij FR als bij andere...

CXB
New types flown 2022.. A339

Stij
Posts: 2273
Joined: 07 Mar 2005, 00:00
Location: Belgium

Re: PTV'S OO-JNL

Post by Stij »

Niet allemaal hoor Sean! Ik verlaat de stoel altijd zoals ik m gevonden heb... erezaak... ook als we met de kinderen op weg zijn... ik kan er trouwens ook niet tegen als iemand op de weg iets uit het raam gooit.

Het zal wel iets met opvoeding te maken hebben.

Stij

avroflyer_1
Posts: 46
Joined: 25 Feb 2016, 23:43

Re: PTV'S OO-JNL

Post by avroflyer_1 »

Heeft inderdaad een beetje met opvoeding en cultuur te maken...

Op vluchten naar sommige bestemmingen kunnen we zoals Sean zegt wel 1000x door cabine gaan om afval op te halen en dan nog ligt heel het toestel overhoop bij aankomst en op andere bestemmingen lijkt je vliegtuig quasi ongebruikt.

Dus absoluut het grootste respect voor de mensen die ervoor zorgen dat onze toestellen elke vlucht er weer spic en span uitzien!

kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

Re: PTV'S OO-JNL

Post by kwiekk »

Hallo,

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat het met respect en opvoeding te maken heeft.
Zoals Stij zegt: ik verlaat mijn stoel ook altijd zoals ik hem gekregen heb. Wat niet wil zeggen dat er eens iets niets op de grond kan vallen, maar zal nooit lege zakjes, of lege flesjes in het gleufje steken van de zetel voor mij. Ik heb ook al veel gelezen en gezien over mensen die het vliegtuig proper maken dat die enorm onder druk staan. Dus respect.

Betreffende kinderen is dat een moeilijke zaak. Ik werp ook geen steen naar mensen met kinderen, maar in de meeste gevallen als er een koppel met kinderen meevliegt, verlaten ze het toestel net zoals een varkensstal.
Tijdens de vlucht beginnen ze dan met matjes uit te vouwen en speelgoed boven te halen, papflessen...

Mensen laten zich ook vlug verleiden omdat het "voor niets is", of "ze hebben er voor betaald", dus willen ze het onderste uit de kan halen. Ze blijven maar drinken en drinken. Meestal sterke drank.

Tijdens mijn terugvlucht vroeg de steward aan mij ofdat ik niet wou wisselen van seat omdat er een koppel niet bij elkaar zat met een kind. Ik heb schoon nee gezegd, mij verontschuldigd. Tenslotte heb ik ook voor mijn seat betaald, iets wat het koppel in kwestie mss niet gedaan heeft/had.

Het is algemeen geweten, als er een massa mensen samenkomt in publieke plaatsen, dat je dan de ware aard van de mensen ziet. Opvoeding en respect...

P.S. van het plassen naast de bril zal ik maar zwijgen....

Groetjes,

Homo Aeroportus
Posts: 1489
Joined: 24 Feb 2007, 18:28
Location: 2300NM due South of North Pole

Re: PTV'S OO-JNL

Post by Homo Aeroportus »

Stij wrote: ...Het zal wel iets met opvoeding te maken hebben.

Stij
+1
En je kan nog steeds toevoegen beleefdheid en hoffelijkheid naar andere passagiers (rugleuning van de zetel gedurende maaltijd ... ) én crew (door sommige vaak beschouwd als dienstknechten).
:evil:

H.A.

Amathanio
Posts: 7
Joined: 04 Sep 2016, 23:00

Re: PTV'S OO-JNL

Post by Amathanio »

kwiekk wrote:Hallo,
Net terug thuis van de reis naar Miami.
Hierbij wil ik twee foto's delen van mijn seat in comfort class van de oo-jnl.
Groetjes,
Bedankt voor je info. Ik vlieg binnenkort ook naar Orlando en keer terug van Miami, dus hoogstwaarschijnlijk beide vluchten met OO-JNL. Dit wel economy.
Ik vroeg me af of er stopcontacten onder de zetels zitten?
Meestal vlieg ik met United waar er (Amerikaanse) stopcontacten zitten. Maar in het verleden nog met Delta gevlogen waar dit niet het geval is.
Ik heb een nogal oude laptop waarvan de batterij het geen uurtje meer uithoudt. :(
Last edited by Amathanio on 05 Sep 2016, 21:24, edited 1 time in total.

Stij
Posts: 2273
Joined: 07 Mar 2005, 00:00
Location: Belgium

Re: PTV'S OO-JNL

Post by Stij »

Welcome to the forum Amathanio!

Amathanio
Posts: 7
Joined: 04 Sep 2016, 23:00

Re: PTV'S OO-JNL

Post by Amathanio »

Stij wrote:Welcome to the forum Amathanio!
Dankuwel ! :)

Amathanio
Posts: 7
Joined: 04 Sep 2016, 23:00

Re: PTV'S OO-JNL

Post by Amathanio »

Zo, mijn twee vluchten met OO-JNL zitten er op en aangezien dit vliegtuig op het forum heel wat aandacht geniet wil ik gerust eens mijn bevindingen met jullie delen.
Mijn zorg was als er stopcontacten aanwezig waren en die zijn er niet. Uiteraard geen groot probleem, heel wat vliegtuigen hebben die nog niet en iedere passagier heeft een PTV met een mooi aanbod. Alles is nederlands ontertiteld en er is ook keuze uit vlaamse of (engels ondertitelde) franse films en series. Maar de technologie mag wel eens geupdate worden. De touchscreens reageren zeer slecht waardoor mensen harder duwen (of slaan) en dat is enerverend voor de persoon in de zetel ervoor. En al zeker als ze een spelletje spelen op het scherm. Eénmaal is het systeem vastgelopen en moest alles na een uur opnieuw beginnen. De stream lagt ook enorm met momenten.
De maaltijden zijn wel zeer goed, beter dan de meeste andere vluchtmaaltijden dat ik al gehad heb. Ook het personeel is vriendelijk maar in mijn ogen een beetje minder ervaren op sommige gebieden. Zo kenden ze niet de plaatsen van passagiers die dit vroegen. Ook gebruiken ze de intercom constant voor kleinigheden. Bijvoorbeeld zo'n 8 keer voor de landing. "We gaan de koptelefoons ophalen", "alle tafeltjes recht", "alle stoelen recht". Zeer vervelend als dit allemaal apart gebeurt in een tijdspanne van een uur, en zeker als je weet dat de PTVs telkens onderbroken worden. Het ergste was dat het niet hoorbaar was voor degenen die de koptelefoon niet aanhadden. Zowel in de heenvlucht als de terugvlucht had ik verschillende plaatsen en op beide plaatsen kwam er amper geluid uit de intercom.
Dus volgens mij moet het vliegtuig binnenin toch eens technisch goed bekeken worden. Een ander technisch probleem waren de leeslampjes. Die stak je aan met je scherm. Jammer genoeg waren ze niet gericht op de persoon in kwestie. Je moest dus aan je buur of nog verder vragen om jou lampje aan te steken. Dan zit je daar dan, met een lampje opgelicht boven je en de enige die het kan uit doen zit 4 stoelen verder te slapen.
Over verlichting gesproken. Gedurende de gehele heenvlucht is de zijverlichting boven de ruiten niet uitgegaan. Dit terwijl iedereen toch lag te slapen. Ik zat toen op de middenrij en had daar zelfs last van, laat staan de mensen die er vlak onder zitten. Het vliegtuig blijft dus volledig verlicht gedurende de gehele vlucht. Maar mijn (en mij medepasagiers) grootste ergernis moet nog komen. Desondanks dat de beenruimte zeer groot was (nog nooit zoveel beenruimte gehad op een vliegtuig) waren de stoelen verschrikkelijk smal. Je kon niet anders dan op elkaars arm zitten. Dit kon ook niet anders, er staan 8 stoelen per rij (2-4-2) terwijl op andere 767's maar 7 stoelen staan (2-3-2). Ik ben deze configuratie nog nooit tegen gekomen op een 767. Dit resulteerde ook in een enorm gedoe met de handbagage voor mensen die als laatste opstapten. Er was gewoon geen plaats meer. Ook daar wist de crew geen oplossing mee. Sommigen hielden hun rugzak op hun schoot.
Het doet me eigenlijk afvragen hoe de configuratie is in hun Dreamliner OO-JDL...

Het is ook eerder aangehaald in dit topic. Lowcost trekt blijkbaar ook bepaalde mensen aan. Het is iets waar TUI uiteraard niet veel kan aan doen maar op de terugvlucht hadden we een mama met oma en kindjes aan boord. Religieuse oma was de kinderen constant aan het bezweren. Op de stoel klimmen, op het tafeltje klimmen. In de gang liggen op het moment dat het eten wordt bedeeld. Roepen, tieren. Twee uur voor landing in de pamper doen maar niemand die het nodig acht deze te verversen, je kan je de geur al voorstellen. En toch kan het ook anders, voor mij zaten nog 2 jongere kinderen. Hij speelde met z'n autootje, zij keek naar de kinderpost. De gehele vlucht hebben we ze niet gehoord. Opvoeding heet dat zeker...

Conclusie

Zou ik nog met dit vliegtuig vliegen? Ja, maar enkel en alleen als het prijsvoordelig is. Jammer genoeg is de prijs tegenwoordig gelijkaardig met andere maatschappijen. De reden dat ik er nu mee vloog was de rechtstreekse verbinding Brussel-Sanford Orlando. Opgelet voor de "rechtstreekse" verbinding naar Miami. Die bestaat niet. In Sanford moet iedereen incl. bagage uitstappen voor de TSA controle. Sanford is een kleine luchthaven en de TSA duurde enorm lang. Pas enkele uren later mag je weer instappen om door te vliegen naar Miami. Het enige voordeel in vergelijking met een andere overstap is dat het vliegtuig geen vertraging kan hebben maar rechtstreeks is het in mijn ogen niet. Tanken gebeurt dan weer in Miami, dus passagiers van Sanford naar Brussel staan daar toch ook al enige tijd aan de grond al vermoed ik wel dat ze mogen blijven zitten.

Maar om samen te vatten, het is lowcost (al is er weinig prijsverschil met andere maatschappijen) maar hou er rekening mee dat je er gemiddeld 9u op zit.

User avatar
sn26567
Posts: 40827
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Re: PTV'S OO-JNL

Post by sn26567 »

Wat een verschrikkelijke vlucht! 2-4-2 in een 767 had ik ook nog nooit gehoord.

Bedankt voor de minutieuze beschrijving.
André
ex Sabena #26567

User avatar
quixoticguide
Posts: 1655
Joined: 23 Mar 2011, 18:41
Location: Pyongyang, DPRK
Contact:

Re: PTV'S OO-JNL

Post by quixoticguide »

Ukraine international airlines 767 heeft ook 2-4-2
Visit my flights on: http://www.quixoticguide.com

Post Reply