Dreamliner Jetairfly

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

Dreamliner Jetairfly

Post by kwiekk »

Geachte,
Zoals velen waarschijnlijk van jullie weten is de Dreamliner van Jetairfly in onderhoud in Londen Luton.
Nu vertrekken wij volgende maand naar Miami met Jetairfly en merk dat de OO-JNL serieus inspringt op longhaul vluchten van Jetairfly, zelfs de 767-300 van Euro Atlantic voert ook transatlantische vluchten uit. (zoals vandaag met een paar uur vertraging vertrokken naar Miami).
Mijn vraag is nu: wanneer komt de Dreamliner van Jetairfly terug uit inderhoud zodat alles een beetje terug genormaliseerd wordt? Want heb geen zin om terug 10 uur in een 767-300 te zitten van Euro Atlantic, zeker omdat de seats al gereserveerd zijn in comfort class en ik extra betaald heb voor extra beenruimte.


Groetjes,
Karel

User avatar
sn26567
Posts: 40828
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Re: Dreamliner Jetairfly

Post by sn26567 »

Re-entry into service of OO-JDL foreseen on 22 January.
André
ex Sabena #26567

kwiekk
Posts: 95
Joined: 10 Nov 2013, 00:06

Re: Dreamliner Jetairfly

Post by kwiekk »

thank you

sergioboeing
Posts: 153
Joined: 20 Apr 2009, 11:10

Re: Dreamliner Jetairfly

Post by sergioboeing »

Was it a forseen maintenance?
If yes, why do that at LTN instead of BRU's Jetairport :?:
Best regards,
Sergioboeing

User avatar
KriVa
Posts: 1417
Joined: 31 Mar 2010, 20:15

Re: Dreamliner Jetairfly

Post by KriVa »

I'm not sure whether Tec4Jets is allowed to perform all maintenance items (scheduled or not). Think about heavy checks, or heavy structural repairs. Getting the approval to perform maintenance tasks which only come up every once in a while, can be very cumbersome, and not very efficient. As such, it may be more beneficial to send the aircraft to an MRO with the approval for those tasks, rather than doing it yourself. This is particularly true for airlines with a rather small (sub)fleet.
I don't know why the 787 was sent to LTN, but I'm sure they have their reasons to do so. :)
Thomas

Post Reply