Marketing TCA

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
JetB
Posts: 651
Joined: 25 Sep 2003, 00:00

Marketing TCA

Post by JetB »

Marketing is een onmisbaar en belangrijk onderdeel van elke succesvolle onderneming.

Het bedrijf heeft echter wel de plicht om de voorgestelde diensten / verwachtingen in te lossen.

Voorbeeld van een aantal one liners op de Thoms Cook Airlines website (hoofdpagina) :

-We go further
-Eerlijke communicatie
-Op ons kan je vertrouwen
-Service met een stralende glimlach


Verder op de website :

Je Thomas Cook Airlines-voordelen
Gunstige vertrek- en aankomsttijden
Uitmuntende service met een glimlach


Marketing : Wat wekt deze boodschap bij jou op ?, bij mij vertrouwen in deze onderneming.

Je zoekt dus naar een vlucht naar LPA en jawel perfect !.
Ochtendvlucht op 07/01, en terugvlucht om 12/01 middagvlucht.
Boeken dus !.

Twee weken voor vertrek wijziging van Thomas Cook Airlines
Vertrek : Ochtendvlucht = Avondvlucht
Terug : Middagvlucht = Nachtvlucht met aankomst volgende dag.

Door het uitlopen van de terugvlucht en afspraken reeds gemaakt op 13/01 ben ik verplicht de vlucht te wijzigen of een terugbetaling te vragen.

Een bedrijf als TCA moet begrijpen dat dit een ingrijpende wijziging is in het vluchtschema.
De woorden "We go Further" en "Gunstige vertrek en aankomsttijden" liggen nog vers in het geheugen.
Ik twijfel er dus niet aan dat TCA zijn uiterste best zal doen om een constructieve oplossing toe vinden !.

FOUT !, enkel een verwijzing naar de algemene voorwaarden van de onderneming. TCA mag vluchten en tijden wijzigen naar believen.

Slechts één conclusie als het gaat om de marketing van Thomas Cook Airlines BULL SHIT !

Een voorbeeld hoe een bedrijf de indruk kan wekken om klantgericht te werken.
Realiteit is echter anders, kuddetoerisme at its best.

200 euro verloren en mits annulatie een terugbetaling van 19 euro "We go further" zeggen ze dan.

Wat zou jij doen ?

User avatar
KriVa
Posts: 1417
Joined: 31 Mar 2010, 20:15

Re: Marketing TCA

Post by KriVa »

I'm afraid there's not a lot you can do about it. The statement "We're free to change hours or flights" was probably already there when you booked your flight. I hope for you it wasn't (with proof) else you're at a loss I'm afraid.

PS: This subforum is English only, I believe.
Thomas

User avatar
TCAS
Posts: 253
Joined: 10 Aug 2008, 09:03

Re: Marketing TCA

Post by TCAS »

JetB wrote: -We go further
-Eerlijke communicatie
-Op ons kan je vertrouwen
-Service met een stralende glimlach


Verder op de website :

Je Thomas Cook Airlines-voordelen
Gunstige vertrek- en aankomsttijden
Uitmuntende service met een glimlach
Tsja, marketing (prijs, product, plaats en promotie).

Ook Th*mas C :shock: k @irlines doet 'kennelijk' aan Window Dressing en als het puntje bij het paaltje komt, verschuilen ze zich achter 'allerlei' onzinnige, dubieuze en aanvechtbare regels.

Kortom, de aangehaalde 'website' items (zie quote) vallen m.i. onder misleidende reclame.

Dat je je gigantisch genaaid voelt door Th*mas C :shock: k @irlines, begrijp ik.

Toch wel spijtig dat 'ook' Th*mas C :shock: k @irlines zich verlaagd tot veevervoerder zonder after sales.

JetB
Posts: 651
Joined: 25 Sep 2003, 00:00

Re: Marketing TCA

Post by JetB »

"Thomas Cook Airlines uitmuntende service"

Uitmuntend :
excellent, uitblinkend, bijzonder, eminent, kapitaal, luisterrijk, perfect, uitgelezen, uitgezocht, uitnemend, uitstekend, voortreffelijk '


Mmmmmmmmmmm :?

User avatar
TCAS
Posts: 253
Joined: 10 Aug 2008, 09:03

Re: Marketing TCA

Post by TCAS »

It's all about perception!

Th*mas C :shock: k @irlines -3 points.

Bij Th*mas C :shock: k Cook .be @irlines gebeuren wel meer vreemde 'dikke nekken' .....
Zoals een pas afgestudeerde (CAE/SABENA Flight Academy) aspirant vliegster, stroomt direct na haar opleiding door naar de rechter F/O stoel. Dit terwijl er honderden niet 'eens' aan een job geraken.

baptistevod
Posts: 3
Joined: 06 Dec 2010, 10:46

Re: Marketing TCA

Post by baptistevod »

I'm sorry you had bad experience, but as an integrated touroperator airline Thomas Cook Airlines Belgium can change its departure hours if necessary. This is not a TCAB term and condition, but an application of the Belgian law for all Belgian touroperator airlines. Every change has also a good reason, no one would amend departure hours whithout any reason. By the way, by checking the difference between all planned and effective departure hours, I must confirm TCAB's marketing message is correct.
It also seems you accepted this during your purchase.

Concerning TCAB's recruitment: I'm sorry to inform you the accusation of helping some F/O is false.

JetB
Posts: 651
Joined: 25 Sep 2003, 00:00

Re: Marketing TCA

Post by JetB »

Het probleem met TCA is uiteindelijk na enig aandringen opgelost, met dank hiervoor.

Ik betwist de algemene voorwaarden van het bedrijf niet, die zijn er enkel als bescherming van het bedrijf !.

Wat ik wel betwist is de misleidende reclame :

"We go further"
"Onze uitmuntende service"
"Op ons kan je vertrouwen"
"Perfecte vertrek en aankomsttijden"
enz...

Als je die woorden gebruikt moet je niet gaan schuilen achter de algemene voorwaarden.

Mooie marketing, maar als puntje bij paaltje komt krijg je te horen "Het is wel maar een gewone chatervlucht hé" tsssssssssssss

Maar nogmaals bedankt voor de oplossing

Post Reply