TAAG-Boeing botst tegen gebouw, met fotoos

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

TAAG-Boeing botst tegen gebouw, met fotoos

Post by SN30952 »

TAAG-Boeing botst tegen gebouw
Het incident donderdag op de luchthaven van M'banza Congo* kostte aan zeker zes mensen het leven.
Moet het gezegd, TAAG stond op de juist donderdag verschenen nieuwe zwarte lijst van de Europese Unie.

*formerly known as São Salvador, code SSY
IATA Code: SSY
ICAO Code: FNBC

btw other airports in Angola
Cabinda Airport (CAB)
Catumbela Airport (CBT)
Dundo Airport (DUE)
Huambo Airport (NOV)
Luanda / 4 de Fevereiro Airport (LAD)
Lubango Airport (SDD)
M'Banza Congo Airport (SSY)
Malange Airport (MEG)
Menongue Airport (SPP)
Namibe Airport (MSZ)
Negage Airport (GXG)
Ongiva Airport (VPE)
Soyo Airport (SZA)
Last edited by SN30952 on 28 Jun 2007, 19:44, edited 1 time in total.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

FOTOOS..........

Post by SN30952 »

Sterre, we zijn er tegelijkertijd aan begonnen zeker, alleen heeft mijn research iets langer tijd gevergd.

Dat is waarom ik fotoos heb!!
Inderdaad, het toestel landde halverwege de landingsbaan en stuiterde vervolgens op.
Hier dus:
Zaire: Avião da TAAG despenha-se e causa seis mortos
Lees: Pormenor do Boeing 737 acidentado em Mbanza Congo
Nog een foto:
Destroços da cabine do Boeing 737-200 acidentado em Mbanza Congo

D2-TDP in the article seems not correct.... (He ANGOP heeft dat nu ook gezien ...) :wink:
Ik vermoed dat het de D2-TBP, 23220 (1084) 737-2M2 is. (Inderdaad) :wink:
Serial number 23220 LN:1084
Type 737-2M2
First flight date 28/01/1985

User avatar
Sterre
Posts: 130
Joined: 14 Jan 2005, 00:00
Location: Antwerp, Belgium

Post by Sterre »

Sterre, we zijn er tegelijkertijd aan begonnen zeker, alleen heeft mijn research iets langer tijd gevergd.
Inderdaad ja en toegegeven, jouw post bevat wat meer details
Misschien moeten we volgende keer samenwerken :D Mijn snelheid en jouw diepere research!
Wordt een prachtpost! :D

x
Sterre
"Once you get hooked on the airline business, it's worse than dope" — Ed Acker, while Chairman of Air Florida
"We are there to save your *ss, not kiss it!" - Joann Kuzma Deveny
www.jessica.shareyourstory.nl

FLY4HOURS.BE
Posts: 454
Joined: 01 May 2007, 22:13
Location: Antwerp, Belgium

Post by FLY4HOURS.BE »

Another sad day for African aviation.

The cockpit looks really bad... I hope the fligthcrew made it out.
Fly4hours, making the path to airline pilot affordable to all

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

Sterre wrote:Misschien moeten we volgende keer samenwerken :D Mijn snelheid en jouw diepere research! Wordt een prachtpost!
Waarom gaat ge niet gewoon samenwonen?
};-)

User avatar
Bottie
Posts: 2075
Joined: 18 Jan 2004, 00:00
Location: 2nm from EBUL
Contact:

Post by Bottie »

jan_olieslagers wrote:
Sterre wrote:Misschien moeten we volgende keer samenwerken :D Mijn snelheid en jouw diepere research! Wordt een prachtpost!
Waarom gaat ge niet gewoon samenwonen?
};-)

Jaja, de Fons gaat nog Sterre(n) zien ;)

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

Bottie wrote:
jan_olieslagers wrote:
Sterre wrote:Misschien moeten we volgende keer samenwerken :D Mijn snelheid en jouw diepere research! Wordt een prachtpost!
Waarom gaat ge niet gewoon samenwonen? };-)
Jaja, de Fons gaat nog Sterre(n) zien ;)
Yess :lol:
:jumpy: Na Mein Leben auf der Flucht, van vanavond...:jumpy:

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Bizar....

Post by SN30952 »

Ik las vanmorgen een rapport over het ongeval
The plane landed halfway down the runway and bounced out of control before crashing into a house.
The aircraft's landing gear appeared to give way as the plane touched down. Seven crew were on board and the co-pilot was among the dead.


Bizar, want op de fotoos blijkt het toestel doormidden gebroken te zijn, meters voor het landingsgestel.
En de cockpit lijkt me toch nog redelijk bij elkaar te houden.

Post Reply