Moderator: Latest news team
Om de bereikbaarheid van de luchthaven Brussel-Nationaal per spoor te verbeteren, zal de NMBS enkele bijkomende aansluitingen voorzien.
Dat project, dat de naam Diabolo draagt, bestaat uit:
- de aansluiting van de luchthaven op de spoorlijn Brussel – Antwerpen (richting Mechelen);
- de aansluiting van de luchthaven op de spoorlijn Brussel – Luik (richting Leuven).
Dankzij die nieuwe verbindingen, die zowel door de treinen van het GEN, IC/IR-treinen als door de hst’s kunnen gebruikt worden, zullen de reizigers rechtstreeks naar de luchthaven kunnen sporen, zonder overstap in Brussel-Noord
NMBS: GEN-PROJECTairbuske wrote:Is men dan van plan om de HST zowel richting A'pen/Amsterdam als Brussel/Parijs te laten stoppen op de luchthaven net zoals de Thalys doet in Schiphol ?
Atlantis wrote:airbuske wrote:Is men dan van plan om de HST zowel richting A'pen/Amsterdam als Brussel/Parijs te laten stoppen op de luchthaven net zoals de Thalys doet in Schiphol ?
Maar zijn er ook geen HST's die richting Luik rijden? Ik heb er al een aantal zien bollen in Zaventem.
Wat betreft Brussel/Parijs; kunnen deze via de luchthaven gaan??
airbuske wrote:Ik kwam dit tegen
Vanaf 2007, wanneer de HST lijn in het noorden van Antwerpen en in Nederland in gebruik zal worden genomen, gaat HSA ( High Speed Alliance) hogesnelheidstreinen laten rijden tusen Amsterdam/ Schiphol en Antwerpen / Brussel.
HSA is een samenwerking tussen KLM en de Nederlandse Spoorwegen.
Ik weet nu niet of dit de vluchten tussen AMS en BRU zal vervangen.
blackhawk wrote:Het NMBS-station waarvan enige tijd terug sprake was, zal dat er komen?
edit: even verduidelijken
- het passagiersstation onder de terminal: ipv een stopstation zal het een doorgangsstation worden?
- komt er een cargostation aan brucargo?
Return to Français - Nederlands - Deutsch
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests