Spotten in Belgie

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Princegoldfreak
Posts: 3
Joined: 27 May 2006, 00:00
Location: Bassevelde
Contact:

Spotten in Belgie

Post by Princegoldfreak »

Hallo Belgische mede spotters,

Ben sinds 4mnd verhuist van NL naar Belgie. In NL woonde ik op 10min van EHAM (Schiphol). En ging vaak spotten. Ook doe ik Militair spotten dit omdat ik in dienst bij 306sqn op Volkel gezetten heb. Nu gebruik ik ook een scanner, en hoorde pas dat een scanner VERBODEN is in Belgie. Nu is mijn vraag geld dit verbod op Politie freq of op alle freq?? En hoe zijn de regels in Belgie over spotten op Civiel en militair gebied?? Ik heb internet afgezocht maar kon niks vinden over regels. Is er iemand hier die mij dingen kan vertellen wat wel en niet mag.???

Alvast bedankt

Danny

ketko
Posts: 126
Joined: 11 Dec 2005, 00:00

Post by ketko »

:) Simply i dont understand...

Princegoldfreak
Posts: 3
Joined: 27 May 2006, 00:00
Location: Bassevelde
Contact:

Post by Princegoldfreak »

Sorry didnt know that it was only english here. I ask in the topic if any1 here have any tips about spotting rules in Belgium, about scanners, photographic enc enc. Because i moved 4month ago from Netherlands to Belgium. And dont want any problems with Belgium Police ;-)

ketko
Posts: 126
Joined: 11 Dec 2005, 00:00

Post by ketko »

:) I dont know much, I only know that scanners arent allowed :(

User avatar
Vonsmalhausen
Posts: 1360
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Location: Linkebeek
Contact:

Post by Vonsmalhausen »

in België is het gebruik en bezit van scanners verboden ( op welke frequentie dan ook ) :cry:
natuurlijk hebben veel spotters een scanner en gebruiken die ook :wink: alleen moet je dat hier in België verdoken doen ; in je wagen of onder je jas met een "oortje" en zeker niet "open en bloot" zoals in Nederland :?
je zit natuurlijk ALTIJD wel met het risico om betrapt te worden ; het minimum wat je dan kan verwachten is inbeslagname van de scanner, indien er PV word opgesteld eventueel een boete van 500 € en naar het schijnt zelfs enkele maanden gevangenisstraf ( maar dat zullen ze gezien de overbevolking van de gevangenissen wel omzetten in extra boete :evil: ) wees dus héééél voorzichtig.
spotten in België verschilt verder niet veel van Nederland denk ik ; ga niet over een afsluiting, parkeer niet voor een hek en hou je aan eventuele richtlijnen van bewaking/security en je zal geen noemenswaardige problemen hebben, civiel noch militair :D
wat de militaire bases betreft :
Florennes is relatief spottervriendelijk, met zelden een opmerking van de security naar aanwezige spotters in de velden.
Beauvechain heeft een goede spotterscorner, maar weinig interessante traffic.
Kleine Brogel heeft ook een spotterscorner, maar die is onbruikbaar voor fotografie, er zijn wel andere plaatsen te vinden, maar soms doet de security er wel eens lastig als er teveel spotters aan de treshold staan ; het is voor zover ik weet ook de enige basis waar borden staan met "verboden te fotograferen" op
Koksijde ; dat weet ik niet wegens nog niet gaan spotten, maar er zouden enkele goede plaatsen zijn.

veel geluk met spotten in België :P

Princegoldfreak
Posts: 3
Joined: 27 May 2006, 00:00
Location: Bassevelde
Contact:

Post by Princegoldfreak »

Ben ooit toen ik 12 jaar was, is 18 terug naar Klein brogel geweest, en werd toen vast gezet samen met me vader vanwege fotos maken van militaire vliegtuigen ook moesten we het foto rolletje inleveren. Maar weet jij of er sites zijn van spotter groups in Belgie en/of sites met routes naar vliegvelden in belgie??

Thanx

p.s. misschien iemand hier die een lijst heeft met Frequenties voor civiel & militair luchtvaart?? Want de boeken uit nederland staat bijna niks in.

User avatar
Vonsmalhausen
Posts: 1360
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Location: Linkebeek
Contact:

Post by Vonsmalhausen »

Princegoldfreak wrote:Ben ooit toen ik 12 jaar was, is 18 terug naar Klein brogel geweest, en werd toen vast gezet samen met me vader vanwege fotos maken van militaire vliegtuigen ook moesten we het foto rolletje inleveren.
ja, in die tijd was het niet gezond om rond een militaire ( en soms ook civiele ) luchthaven te gaan fotograferen : de goeie ouwe tijd van de koude oorlog :wink:
nu gaat het er echt wel véél minder streng aan toe :wink:

wat de freqs betreft, zend me je e-mail per PM, dan stuur ik je een Excel bestand op waar de freqs instaan die je in België nodig hebt ; civiel en militair :D

merijn
Posts: 12
Joined: 30 Aug 2003, 00:00

Post by merijn »

[quote="Vonsmalhausen"]

Koksijde ; dat weet ik niet wegens nog niet gaan spotten, maar er zouden enkele goede plaatsen zijn.

Toevallig weet ik wel enkele plaatsjes in Koksijde :-) M'n "roots" liggen namelijk in Koksijde.

Maar ik heb niet echt interesse in militaire luchtvaart, dus ik weet niet of je goed zou staan. Je zou alleszins vaak fantastisch zicht hebben op de "Seaking"!

User avatar
Andries
Posts: 1670
Joined: 02 Feb 2003, 00:00
Location: OST
Contact:

Post by Andries »

Vonsmalhausen wrote: Koksijde ; dat weet ik niet wegens nog niet gaan spotten, maar er zouden enkele goede plaatsen zijn.
http://www.sgkoksijde.be

Greetz,

:twisted: Andries :twisted:
Don't dream your life, live your dream !!!

User avatar
Fabke
Posts: 391
Joined: 24 Jan 2004, 00:00

Post by Fabke »

Op mijn site staat een spottersgids voor Brussel en Florennes , hoop dat je er iets kan mee aanvangen , en wat Koksijde betreft , heeft mss de minste traffic van alle velden in België maar is naar het schijnt ook het minst spottersvriendelijk veld :?
Regards,
Fabke
www.airshows.be

User avatar
Skyfighter
Posts: 257
Joined: 18 Mar 2006, 00:00
Location: Antwerp (Ekeren)

Post by Skyfighter »

http://www.sgkoksijde.be/koksijde.htm

voor koksijde kunde yglyk met manier van spreke op de baan gaan zitten.Er is een gewone autobaan vlak aan het touchdown punt (kweetni juist welke baan,soz) daar stade zon 10 meter vanaf.Wel knap alser zon c-130 land :wink:

Verder is er een mogelijkheid om aan het strand te staan,daar kome ze aan in final approach.

Om de seaking te trekke moetge in de zomer tusse 14 en 17 op de strande staan.Dan vliegt hij over heel de belgische kust opzon 10 a 15 meter.

tijdens airshow moogde ni in omgeving van baan kome,dan word er een omleiding gelegd dachtek

mooie site fabke

greets


verklarend woordenboek:

yglyk: eigenlijk
met manier van spreke: bij wijze van spreken
kweetnie: ik weet niet
soz: sorry
stade: sta je (niet het Stade de France)
zon: niet het hemellichaam maar zo'n
kome: komen (zie het 'Onze Vader')
trekke: trekken
moetge: moet je
tusse: tussen
op de strande: op het strand
opzon: veel te warm om op te zitten -> op zo'n
moogde: mag je
kome: die hier ietsje boven
omleiding gelegd: omleiding voorzien
dachtek: dacht ik

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Skyfighter wrote:verklarend woordenboek:

yglyk: eigenlijk
met manier van spreke: bij wijze van spreken
kweetnie: ik weet niet
soz: sorry
stade: sta je (niet het Stade de France)
zon: niet het hemellichaam maar zo'n
kome: komen (zie het 'Onze Vader')
trekke: trekken
moetge: moet je
tusse: tussen
op de strande: op het strand
opzon: veel te warm om op te zitten -> op zo'n
moogde: mag je
kome: die hier ietsje boven
omleiding gelegd: omleiding voorzien
dachtek: dacht ik
:lol: "Da's echt en goei zouwekik zeggeu" :lol:

Tip voor Bart: misschien ook een Nederlandstalige SpellChecker plaatsen :wink:

Groetjes, Robin.

User avatar
Zorba
Posts: 1733
Joined: 04 Apr 2003, 00:00
Contact:

Post by Zorba »

Doe is aub een klein beetje moeite om een beetje verstaanbaar NL te typen ....
Tot hier en verder

Fantom
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2006, 00:00
Location: EBFN
Contact:

Post by Fantom »

Voor zij die (gratis) de luchtvaartfrequenties willen hebben: ga ff naarde AirRoute website en daar doorklikken naar Aeronautical informatie. Als je de naam van een vliegveld ingeeft kan je er alle verdere info vinden.

Mvg

User avatar
Skyfighter
Posts: 257
Joined: 18 Mar 2006, 00:00
Location: Antwerp (Ekeren)

Post by Skyfighter »

segseg gene ruzie hier e,

Is het niet mogenlijk om een scanner te integreren in een ipod of mp3 speler met 2 verschillende databases.1 voor radio (de frequenties dus) en 1 vor mp3 zelf,voor het geval je gecontroleerd word.

Maja dat is wss wa ver gezocht :P

Btw,die corrector is wel grappig mar beledigend voor nen antwerpenaar :wink:

groetjes

User avatar
Skyfighter
Posts: 257
Joined: 18 Mar 2006, 00:00
Location: Antwerp (Ekeren)

Post by Skyfighter »

ksnap die laatste tekst ni maar ja w/e :D

ik hebber opzich nizo heel veel verstand van en ik geloof wel dat ze kunne zien dat er iemand op een freq. zit maar HOE? hoe kunnen ze zien dat er iemand opdie freq. zit en als ze dat dan zien wat doen ze daar aan :?

grts

(en het is aantwaarpener me ne nadruk om de lange aa :P :D )

User avatar
Bottie
Posts: 2075
Joined: 18 Jan 2004, 00:00
Location: 2nm from EBUL
Contact:

Post by Bottie »

Skyfighter wrote:en het is aantwaarpener me ne nadruk om de lange aa :P :D
En dit forumonderdeel is "Français - Nederlands - Deutsch" en niet "Antwaarps", daarvoor moet je op VTM zijn (waar 75% van de inwoners van een kuststadje met een antwerps accent praten) of in het Echt Antwerps Theater ...


En nu de topicstarter verder helpen aub

Post Reply