Indeed, sorry, BIAC controlled the airport for only 5 months.BIAC has nothing to do with Ostend.
Nadat de eisen voor het runnen van de luchthaven een aantal keer werden aangepast was er nog slechts één kandidaat over, BIAC, ze kregen in juli 2001 de kans om Oostende te runnen maar moesten wegens problemen in Brussel ( de dreiging om ’s nachts te sluiten ).wachten, terwijl de groene partij vindt dat de luchthaven moet verdwijnen en er plaats moet gemaakt worden voor verkavelingen.
Uiteindelijk werden de groenen zwaar verslagen tijdens de verkiezingen, BIAC kreeg terug greep in Brussel en tekende het contract voor het management van de luchthaven in Oostende vanaf december 2001. De overeenkomst hield in dat BIAC binnen de zes maanden de volledige controle over de luchthaven zou hebben en dat de administratie van de luchthaven hun volledige steun zou geven aan BIAC, wat ook gebeurde.
Na vijf maanden werd bekend dat het contract opgesteld door de Vlaamse Regering illegaal was, BIAC kreeg opdracht om onmiddellijk in te pakken en naar Brussel terug te keren. Het Oostendse team, min een aantal personen die intussen weggegaan waren, kreeg zijn taak terug.