Brussels Airlines is preparing itself for the upcoming Belgian provincial and national strikes of 8 and 15 December. The airline does its utmost to limit the inconveniences for its passengers and to get them to their destination as smoothly as possible. That’s why Brussels Airlines has decided to already adapt its flight schedules of 8 and 15 December now, so that passengers can choose alternative flight options.
The national trade unions in Belgium have called for a general strike across various industries on 8 and 15 December. Brussels Airlines does its utmost to operate its flight schedule, but must anticipate the impact the national actions may have, as the strike days are very busy days for the airline, with a total of 22,000 and 21,400 passengers booked on flights on 8 and 15 December respectively.
In order to minimize the inconveniences for its passengers, Brussels Airlines has decided to adapt its European flight program on 8 and 15 December. Passengers will be offered alternative travel options or they can choose to request a refund in case their flight is cancelled. More information about the adapted flight schedules.
Since 21 November Brussels Airlines offers all passengers booked on flights on 8 and 15 December, the possibility to rebook their flight pro-actively, if they don’t wish to fly anymore on these dates, regardless of whether their flight is cancelled.
On 8 and 15 December, the airline will do its utmost to assist her passengers as much as possible. The airline strongly advises to travel with hand luggage only, if possible, since baggage handling activities might be impacted as well.
“We want to assist our guests as much as possible, in line with our daily pursuit of personal service. That’s why we adapt our flight schedule in advance, so passengers can be informed in time and are offered alternatives, so they can organize themselves. We truly regret the inconveniences these social actions will cause for our guests.”
— Bernard Gustin, CEO of Brussels Airlines.
Brussels Airlines currently anticipates no impact on its long-haul flights. The company keeps its customers informed of the situation via their website, Facebook and Twitter (@FlyingBrussels). Passengers are also notified by SMS (if phone number is available) and e-mail, or through their travel agent.
Monday 1 December, 2014
Read more in this topic: http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?p=309860#p309860
Brussels Airlines bereidt zich voor op Belgische stakingsdagen
Maandag 1 december, 2014 — Brussels Airlines bereidt zich voor op de Belgische provinciale en nationale stakingsdagen van 8 en 15 december. De luchtvaartmaatschappij doet al het mogelijke om haar klanten bij te staan en om ze vlot naar hun bestemming te kunnen brengen. Daarom wordt in functie van de te verwachten hinder het vluchtprogramma van 8 en 15 december nu al aangepast, zodat passagiers alternatieve vluchtmogelijkheden krijgen voorgesteld.
De nationale vakbonden hebben in verschillende sectoren opgeroepen tot algemene stakingsdagen op 8 en 15 december. Brussels Airlines bereidt zich voor om de impact op hun passagiers zo veel mogelijk op te vangen. De luchtvaartmaatschappij stelt alles in het werk om haar vluchten uit te voeren, maar moet zich voorbereiden op mogelijke hinder. De stakingsdagen zijn immers drukke dagen voor Brussels Airlines, met 22.000 passagiers op 8 december en 21.400 passagiers op 15 december.
Om het ongemak voor haar passagiers te minimaliseren, heeft Brussels Airlines besloten om haar Europese vluchtprogramma op 8 en 15 december aan te passen, waardoor passagiers nu al vluchtalternatieven krijgen aangeboden, of een terugbetaling van hun vlucht kunnen aanvragen, indien hun vlucht geannuleerd is. Meer informatie over het aangepaste vluchtschema.
Brussels Airlines biedt sinds 21 november haar passagiers van 8 en 15 december de mogelijkheid om gratis een andere reisdatum te kiezen, indien ze liever niet meer vliegen op die dagen, ongeacht of hun vlucht geannuleerd is.
Op 8 en 15 december zelf zal de maatschappij er alles aan doen om haar klanten zoveel mogelijk te assisteren. Brussels Airlines raadt al haar klanten aan om – indien mogelijk – enkel met handbagage te reizen, aangezien de bagage afhandelingsactiviteiten ook hinder kunnen onvervinden van de stakingsacties.
“We willen onze klanten zo goed mogelijk bijstaan, in lijn met ons dagelijks streven naar een persoonlijke service, vandaar dat we nu al proactief ons programma aanpassen en onze passagiers informeren, zodat ze zich kunnen organiseren of andere opties kunnen bekijken.”
— Bernard Gustin, CEO van Brussels Airlines.
Brussels Airlines verwacht momenteel geen impact op haar langeafstandsvluchten. De maatschappij houdt haar klanten op de hoogte van de situatie via haar website, Facebook en Twitter (@FlyingBrussels). Passagiers worden ook per SMS (indien telefoonnummer beschikbaar) en e-mail geïnformeerd, of via hun reisagent.
André Orban posted this in the forums, very interesting to read and to know in case of an airport strike:
Brussels Airlines has preventively cancelled only 16 flights out of more than 100. Overview cancelled flights 08/12:
SN 2038 Birmingham – Brussels
SN 2045 Brussels – Birmingham
SN 2057 Brussels – Bristol
SN 2058 Bristol – Brussels
SN 2063 Brussels – Edinburgh
SN 2064 Edinburgh – Brussels
SN 2307 Brussels – Stockholm
SN 2308 Stockholm – Brussels
SN 2317 Brussels – Gothenburg
SN 2318 Gothenburg – Brussels
SN 2367 Brussels – Riga
SN 2368 Riga – Brussels
SN 2587 Brussels – Berlin Tegel
SN 2588 Berlin Tegel – Brussels
SN 2625 Brussels – Hamburg
SN 2626 Hamburg – Brussels
SN 2637 Brussels – Hannover
SN 2638 Hannover – Brussels
SN 2705 Brussels – Basel
SN 2706 Basel – Brussels
SN 2719 Brussels – Geneva
SN 2720 Geneva – Brussels
SN 2901 Brussels – Vienna
SN 2902 Vienna – Brussels
SN 3291 Brussels – Tel Aviv
SN 3292 Tel Aviv – Brussels
SN 3591 Brussels – Lyon
SN 3592 Lyon – Brussels
SN 3661 Brussels – Strasbourg
SN 3662 Strasbourg – Brussels
SN 3669 Brussels – Toulouse